Atrodytų, kas čia tokio? Alovės mokykla vėl keičia statusą, gal kaip tik geriau, juk būsime gimnazijos skyrius. Tačiau ši žinia labai suneramino mokyklos bendruomenę. Visi puikiai žino „karčią“ kitų rajono mokyklų, tapusių skyriais, patirtį. Skyrius gyvuoja neilgai: metai, kiti – ir kaime kultūros žiburėlio nebelieka.
Kokie motyvai lemia, kad mokyklos jubiliejinio gimtadienio proga daug gražių žodžių ir linkėjimų sulaukusi, per 80 mokinių turinti ir lėšų nestokojanti mokykla verčiama Daugų Vlado Mirono gimnazijos skyriumi?
Pagaliau, ar viską galima matuoti vien rinkos dėsniais ir gėrėtis sėkmingai įvykdytais reformos planais? Žadama gerinti ugdymo kokybę. Tobulumui ribų nėra, tačiau ugdymo kokybė mūsų mokykloje niekuo ne prastesnė nei didelėse mokyklose, priešingai, kai klasėse po nedaug mokinių, galima su jais dirbti individualiai, konsultuoti. Vaikas gali klausti bei gauti atsakymą čia ir dabar.
Organizuodami ugdymo procesą, mokytojai stengiasi paįvairinti pamokas naujais mokymo(si) būdais. Pradedant jau nuo priešmokyklinukų ugdymas dažnai vyksta ir netradicinėje aplinkoje – muziejuje, bibliotekoje, kompiuterių klasėje, saugioje lauko erdvėje, kur vaikai skatinami daugiau būti gryname ore, tyrinėti gamtą.
Alovės mokykloje sudaromos puikios sąlygos vykti į edukacines išvykas, kur mokiniai dar labiau pagilina savo žinias, išmoksta praktinių gyvenimo įgūdžių. Mokinių susidomėjimas ir kūrybiškumas skatinamas per įvairių dalykų pamokas: lietuvių kalbos pamokas mokytojos dažnai pradeda netikėtu klausimu, eilėraščio posmu ar animacinio filmo ištrauka, dažna diskusija literatūros pamokoje nukrypsta į gyvenimo realybę, nes iš mokyklos mokinys išsineš ne tik žinias, bet ir suformuotas vertybes.
Gamtos ir tiksliųjų mokslų pamokos Alovėje neįsivaizduojamos be praktinių pavyzdžių, galimybės mokiniui pačiam pabandyti, sukurti, dalyvauti, fantazuoti. Todėl dažnai ir šios pamokos organizuojamos netradicinėje aplinkoje, pasitelkiant inovatyvius ugdymo(si) metodus, pritaikytus mokinių poreikiams.
Mokiniams patinka kitokios pamokos – stebėjimas, eksperimentavimas, darbas grupėse. Praktinės užduotys netradicinėje aplinkoje teigiamai veikia jų motyvaciją. Specialiųjų poreikių mokiniai integruoti bendrame mokymosi procese.
Su mokytojo padėjėjo pagalba Alovėje atlikdami vaizdingas, suprantamas ir patrauklias, lavinančias mokinio gebėjimus užduotis visi mokiniai daro akivaizdžią pažangą. Visada atsižvelgiama į vaikų savijautą, gerbiama jų nuomonė, stebima pažanga, stengiamasi, kad šie mokiniai patirtų sėkmę.
Aloviškių tėvai bendraudami dažnai sako, kad džiaugiasi savo vaikų pažanga ir tuo, kad šioje mokykloje jie jaučiasi lygiaverčiai ugdymosi proceso nariai, dėkoja už pagalbą, įveikiant mokymosi sunkumus.
Daugiau apie Alovės mokyklą ir jos pasiekimus
Mokyklos mokiniai turi galimybes tobulinti anglų kalbos gebėjimus, pažinti kitų šalių kultūrą, istoriją, papročius, aplankyti žymias užsienio šalių vietas, dalyvaudami tarptautiniuose projektuose. Alovės pagrindinės mokyklos mokiniai ir mokytojai dalyvavo ir vykdė tarptautinius projektus („Comenius“ Europos Sąjungos švietimo mainų fondo lėšomis, Lietuvos – Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis finansuojamus, Šiaurės šalių ministrų tarybos „NordplusJunior“ programos remiamus).
Daugelį metų vykdomos veiklos tampa mokyklos dalimi ir taip pasiekiame gerų rezultatų: mokykloje neaktuali rūkymo problema, nekyla problemų dėl lankomumo, atlikti tyrimai parodė, kad patyčių pasitaiko retai.
Neformalus ugdymas organizuojamas atsižvelgiant į mokinių poreikius ir mokyklos prioritetus. Mokykloje veikia 17 būrelių! Kiekvienas vaikas gali išbandyti save įvairiose srityse – dailės, muzikos, šokio, sporto ir kt.
Mokyklos vardą garsina mergaičių futbolo komanda – 2016 m. Lietuvos moksleivių olimpinio festivalio mergaičių futbolo varžybose Lietuvoje užėmusi 2 vietą, 2016 m. tapusi Lietuvos mokyklų salės futbolo „Ladygolo“ Alytaus apskrities čempione, o 2016 m. Lietuvos moterų futbolo „Hummel “ lygoje iš 10 komandų likusi 5-a.
Ypač didelio susidomėjimo sulaukė „Jaunųjų šaulių“ būrelis. Užsiėmimų metu ugdomas jaunųjų šaulių patriotizmas, fizinis, pradinis karinis, psichologinis pasirengimas, drąsa, ištvermė, drausmė ir pareigingumas. Jaunieji šauliai bendradarbiauja su Alytaus Dainavos apygardos 1-sios rinktinės kariais savanoriais, su ugniagesiais gelbėtojais, šauliais.
Mokykloje nemažai dėmesio skiriama mokinių karjeros kompetencijų ugdymui. Per pastaruosius metus įgyvendintos 6 projekto ,,Kam to reikia” iniciatyvos, apie 20 profesinio veiklinimo vizitų į įmones, organizuota susitikimų su įvairių profesijų atstovais mokykloje. Taip pat teikiamos ugdymo karjerai individualios ir grupinės konsultacijos mokiniams ir jų tėvams, ugdymas karjerai integruojamas į mokomuosius dalykus. Šios veiklos padeda mokiniams geriau pažinti save ir ugdo kompetencijas, reikalingas tolimesnio gyvenimo kelio pasirinkimui.
Jau 8 metai Alovės pagrindinėje mokykloje organizuojamas mokinių vasaros užimtumas, rašomi projektai ir gaunamas Alytaus rajono savivaldybės finansavimas jiems vykdyti. Šių projektų tikslas – vykdant etnokultūrinę, pažintinę, meninę, edukacinę – praktinę veiklas bei puoselėjant etninę kultūrą, tautosaką, perduoti vaikams tradicinius lietuvių amatus, etnografinių regionų ypatumus bei liaudies išmintį.
Projektų dėka vaikai susipažino su senaisiais amatais, gilino lietuvių liaudies kulinarinio paveldo, tautodailės, tautosakos žinias. Lavinant vaikų fizines galias, skatinant fizinį aktyvumą, sveiką gyvenimo būdą organizuotas projektas „Gera vaiko sveikata – darnos matas“, taip pat jau keletą metų Alovės pagrindinės mokyklos mokiniai dalyvauja respublikinio „Sveikatiados“ projekto įvairiose veiklose – tai ilgalaikė sveikos gyvensenos ugdymo programa, kuri suteikia vaikams žinių ir praktinių įgūdžių apie sveikatą, mitybą ir fizinį aktyvumą.
Mokykla nežada stovėti vietoje. Reaguojame į gyvenimo pokyčius ir priimame iššūkius, siekdami tapti patrauklesni, įdomesni, išskirtiniai. Iki šiol įgyvendindama pradinį ir pagrindinį ugdymą, mokykla sieks vykdyti specializuoto ugdymo krypties programą, kurioje esminiu atspirties tašku taps inžinerinis ugdymas. Pastebėjome, jog sparčiai besikeičiame technologijų ir išradimų pasaulyje vis svarbiau ir aktualiau tampa ne tik plėtoti bendrąsias ir dalykines kompetencijas, bet ir inžinerinę kompetenciją, kuri padeda suvokti supančio pasaulio kaitą, problemas bei pokyčių galimybes.
Esame numatę integruoti specializuotos programos turinio dalis į pradinio ir pagrindinio ugdymo mokomuosius dalykus. Taip pat 1-10 klasėse organizuoti pagrindinio privalomojo dalyko – inžinerijos, o 9-10 – papildomojo privalomojo dalyko – projektavimo – mokymą.
Mokiniai Alovėje taip pat turės galimybę pasirinkti pasirenkamąjį dalyką, kuris būtų susijęs su gamtamoksline, informacinių technologijų, meninio ugdymo, technologijų ar kita sritimi. Dalis neformaliojo ugdymo programų bus orientuota į inžinerinį ugdymą, kad moksleiviai galėtų praplėsti inžinerinę kompetenciją. Stengsimės užtikrinti patrauklią edukacinę aplinką ir įrangą, mokymui pasitelkdami partnerių ir kitų įstaigų erdves.
Darbščių ir savo profesijai atsidavusių mokytojų dėka net ir maža mokykla gali užtikrinti puikias sąlygas mokiniams gauti kokybišką ugdymą, didinti mokymo(si) patrauklumą ir efektyvumą.
Alovės mokyklos bendruomenės vardu - Alina Norkūnienė