Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos mokytojai Tomas Balynas, Virginija Gaižauskienė, Snieguolė Valentukonienė ir Jovita Žilinskienė lankėsi Denizlyje (Turkija), kur buvo pamokų dėstymo vizito partnerių mokykloje ir akademinį procesą turėjo vesti taikydami inovatyvius metodus.
Anglų kalbos mokytojos metodininkės V. Gaižauskienė ir J. Žilinskienė pamokas Denizli Lisesi mokyklos 11 -12 klasių mokiniams vedė taikydamos „Clil“ metodą, technologijų mokytoja metodininkė S. Valentukonienė tradicinių lietuviškų patiekalų gaminimo pamokas vedė 10 klasės mokiniams, o informacinių technologijų mokytojas metodininkas T. Balynas supažindino su IT naujovių pritaikymu informacinių technologijų pamokose.
Pasak alytiškių pedagogų, darbinė patirtis užsienio organizacijoje, kontaktai su Turkijos kolegomis, šalies kultūros pažinimas, patobulinti kalbiniai įgūdžiai atskleidė naujų kultūrinių, pedagoginės veiklos potyrių, galimybių, taip pat ir atradimų – juk Turkijos švietimo sistemoje, priešingai nei Lietuvoje, trūksta ne mokinių, o mokytojų.
Didelis gyventojų skaičius, nuolat pasipildantis dėl natūralaus prieaugio bei pabėgėlių iš Sirijos, Irako ir kitų karo krečiamų šalių, lemia tai, jog mokyklų klasės yra perpildytos. Mokytojai, išlaikę egzaminą, įgyja teisę dėstyti visoms klasėms be išimties, nuo pradinių iki 12-os, o kvalifikaciniai laipsniai nesuteikiami.
Turkijoje moksleivių darbai vertinami nuo 1 iki 100% . Mokslo metai dalijami į du semestrus. Baigdami 8 klasę mokiniai laiko egzaminą, nuo kurio rezultatų, sumuojamų su paskutinių trejų metų įvertinimų vidurkiu, priklauso, į kokią mokyklą jie bus nukreipiami tolesniam mokymuisi.
Pavyzdžiui, Denizli Lisesi mokykloje, pasirinkę tiksliųjų mokslų ar filologijos profilį, mokiniai mokosi pagal skirtingas programas ir turi atitinkamai po 14 anglų kalbos arba matematikos pamokų per savaitę.
Visi mokiniai turi po 8 pamokas kasdien, dauguma dar lanko įvairius būrelius ar privačias mokyklas, taigi namo grįžta tik vakarop, tačiau namų darbų ruošti jiems beveik niekada nereikia, tenka tik kartais pasiruošti turkų literatūros ar istorijos pamokoms. Užsienio kalbų mokytojai taip pat neperkrauti darbų taisymu, nes į baigiamąjį egzaminą neįeina nei rašymo, nei kalbėjimo dalys, taigi mokytojams netenka vakarais taisyti rašto darbų, nes nei laiškų, nei rašinių rašyti mokiniai nemokomi.
Alytiškiais mokytojai Turkijoje taip pat pristatė savo šalį, gimtąjį miestą Alytų ir A. Ramanausko-Vanago gimnaziją, susipažino su Turkijos kultūra ir istorija, aplankė Atatiurko muziejų, Denizlio miesto lankytinas vietas, Pamukalėje trykštančias karštąsias versmes ir istorinio antikinio miesto Hierapolio griuvėsius.
ALYTAUS pedagogai dėstyti į Turkiją vyko pagal tarptautinį projektą „Mokykla šiandien ir rytoj“, finansuojamą remiant „Erasmus+“ programai