Alytaus rajono savivaldybė Lietuvos savivaldybių indekse šiemet išsaugo 21 poziciją tarp 54 mažųjų savivaldybių. Įvertinta tai, kad reikšmingai sumažėjo biudžeto skola (nuo 56,6 proc. nuo pajamų 2014 m. iki 46,6 proc. 2015 m.), tačiau ji vis vien liko didesnė nei vidutinė (40,7 proc.).
Kaip ir pernai, puikaus įvertinimo Alytaus rajone sulaukė „Transporto“, „Biudžeto“ sritys. „Turto valdymas“ – dar viena gerai vertinama Algirdo Vrubliausko ne pirmą kadenciją vadovaujamos savivaldybės sritis.
Indekso sudarytojas Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) rajonui atkreipti dėmesį siūlo į investicinę sferą: „Investicijos ir plėtra“ bei „Mokesčiai“ gavo palyginus prastą įvertinimą.
„Investicijų ir plėtros“ sritis vertinama dvejopai: viena vertus, balų pridėjo aukštos ir didėjančios materialinės investicijos (2463 Eur/gyv. lyginant su 1327 Eur/gyv. vidurkiu 2014 m., tai 1085 Eur/gyv. daugiau nei 2013 m.), kita vertus, tiesioginės užsienio investicijos yra palyginus mažos ir nuo 2013 m. jų kiekis vienam gyventojui sumažėjo.
„Mokesčių“ sritis taipogi vertinama nevienapusiškai – 2015 m. savivaldybėje nustatytas didžiausias NT mokesčio tarifas, tačiau papildomai neapmokestintas nenaudojamas nekilnojamas turtas. Žemės mokesčių tarifai palyginus dideli, tačiau vidutinis fiksuotas pajamų mokestis verslo liudijimams buvo vienas mažesnių (65 Eur lyginant su 121 Eur vidurkiu).
LLRI teigimu, Alytaus rajonas efektyviai tvarkėsi su nuosavu nekilnojamu turtu – nenaudojamo ploto 100 gyventojų teko tik 6,5 kv. m, kai mažųjų savivaldybių vidurkis buvo 25 kv. m). Efektyvus turto valdymas prisideda prie taupaus mokesčių mokėtojų pinigų naudojimo.
Alytaus r. savivaldybės „Turto valdymas“ gerai įvertintas dėl efektyvumo – nuosavų pastatų ir patalpų ploto dalis, savivaldybės teigimu, 2015 m. sudarė 310 kv. m 100 gyventojų (vidurkis 519 kv. m), o nenaudojamo ploto 100 gyventojų teko tik 6,5 kv. m (vidurkis 25 kv. m). Efektyvus turto valdymas prisideda prie taupaus mokesčių mokėtojų pinigų naudojimo.
„Transporto“ sritis išlaikė gerą vertinimą dėl to, kad visus maršrutus aptarnavo privatus sektorius. „Biudžetas“ – dėl to, kad kaip ir pernai, visi viešieji pirkimai buvo skelbiami. Dėl tokio viešųjų pirkimų vykdymo skaidriau naudojamos biudžeto lėšos. Be to, lyginant su 2014 m., reikšmingai sumažėjo biudžeto skola (56,6 proc. nuo pajamų 2014 m. 2015 m. – 46,6 proc.). Tačiau ji vis vien liko didesnė nei vidutinė (40,7 proc.).
54 mažųjų savivaldybių reitinge pirmauja Kauno rajonas, antroje Klaipėdos rajonas, trečioje – Druskininkai.