Kviečiu jus, skaitytojai ir būsimi rinkėjai, susipažinti su mano, Gedimino Jegelevičiaus, kandidato į Alytaus miesto merus 2015 metų savivaldos rinkimuose, mintimis, ką reikia padaryti norint gyventi geriau. Ko jau ko, bet pažadų rinkimų laikotarpiu netrūksta, mano tikslas ne juos žarstyti, o siūlyti konkrečius sprendimo būdus. Šįsyk mintys apie tai, kokių pakeitimų reikia transporto sektoriui, ir tai – tik dalis jų.
Vienas pirmųjų darbų, kuriuos privalu atlikti po rinkimų, tiesa, jau reikėjo, tačiau savivaldybės administracija to nepadarė, – parengti eismo optimizavimo ir saugumo gerinimo veiksmų planą ir kuo skubiau jį įgyvendinti. Negalima verkti, kad pėsčiųjų perėjos neapšviestos, jeigu niekas nesiima to daryti, – nevalia laukti nelaimės ir tik tada spręsti problemą.
Nemažai nusiskundimų sulaukiama dėl Ulonų ir Santaikos gatvių eismo. Vienas svarbiausių mano, kaip būsimo mero, uždavinių – gauti finansavimą iš centralizuotų šaltinių kapitalinei Ulonų ir Santaikos gatvių rekonstrukcijai, siekiant pagerinti eismo saugumą, sumažinti triukšmą, padidinti transporto pralaidumą. Vis bandome pasigirti, jog mūsų miestas geroje geografinėje vietoje, tačiau kodėl – atsakyti negalime. Nereikėtų girtis šiuo išskirtinumu, mat pro Alytų tranzitu važiuoja tik labai maža dalis krovinių, nesame „ant” kelių – mes toliau nuo magistralinių kelių, geležinkelio nebeturime, kelias į Kauną apleistas.
Ne mažiau svarbu ir toliau laipsniškai siekti užtikrinti gatvių asfaltavimą. 30 proc. neasfaltuotų gatvių bus padengtos kietąja danga, pirmenybę teikiant gatvėms šlaituose (pvz., Aviečių, Varnėnų, Saulės, Ragainės, Domantonių), jeigu miesto valdymą patikėsite man. Šį procesą galima paspartinti kooperuojant lėšas su gyventojais, kurie dabar priversti kęsti nepatogumus.
Sako, žmogų pasitinka pagal rūbą, o pagal ką pasitinka miestą? Daug diskutuota apie Alytaus vartus – įvažiavimo kelius į miestą. Ketinu organizuoti įvažiavimo kelių į Alytų Naująja, Santaikos, Ulonų, A.Juozapavičiaus, Putinų, Ūdrijos gatvėmis rekonstrukcijos projektavimą bei darbų atlikimą. Ką gali galvoti apie miestą, jeigu pirmą įspūdį apie jį palieka prieš dvidešimt metų statyti betoniniai luitai su užrašu „Alytus”?
Jokios kritikos neatlaiko kelio Alytus-Kaunas būklė. Intensyviai rūpinsiuosi, kad kelias Alytus-Kaunas būtų rekonstruojamas pagal šiandieninius poreikius ir atitiktų eropietiškus standartus. Tai vienas labiausiai apkrautų krašto kelių, eismo intensyvumas čia auga, o kelio kokybė tik prastėja. Dėl šios priežasties vingiuotoje atkarpoje link Kauno įvyksta daug avarijų. Prieš ketverius metus kelių savivaldybių vadovai inicijavo kreipimąsi dėl intensyvėjančio eismo, sparčiai prastėjančios kokybės kelio Kaunas-Prienai-Alytus rekonstrukcijos. Akivaizdu, toks nebylus kreipimasis taip ir liko neišgirstas.
Dabar kelias skaičiuojamas ne kilometrais, o jame sugaištu laiku. Šis kelias – viena opiausių problemų tiek Kaune dirbantiems alytiškiams, tiek ten gyvenantiems ir Alytuje dirbantiems kauniečiams. Laikas bendromis pastangomis juo pasirūpinti.
Politinei daugumai ir gyventojams siūlysime priimti sprendimus:
- Didinti finansavimą vietos bendruomenių projektams;
- Mažinti mokesčius už verslo liudijimus;
- Steigti savivaldybės viešosios tvarkos kontrolės skyrių;
- Didinti finansavimą savivaldybės būstui, teikiamam svarbiausių sričių specialistams, kurių trūksta Alytuje, įsigyti;
- Steigti dienos pagalbos centrus senjorams, turintiems psichinę negalią;
- Įteisinti Pirmojo Alytaus verslo kaimelį verslo įmonių teritorijoje ir parengti bei įgyvendinti jos infrastruktūros sutvarkymo projektą;
- Kiekvienais metais skirti lėšų aprūpinant visų miesto mokyklų penktokus nešiojamaisiais kompiuteriais pradedant nuo 2015 mokslo metų;
- Dainų slėnį pritaikyti rekreacijai ir komercijai;
- Atgaivinti Alytaus oro uostą – vystyti komercinę veiklą, rasti privatų operatorių;
- Jaunimo parke sukurti jaunimo zoną su sėdimomis vietomis, scena, aktyvaus laisvalaikio leidimo zona, treniruokliais;
- Privatizuoti nenaudojamą arba neefektyviai naudojamą savivaldybės turtą bei sritis, kurioms efektyviausiai bus panaudotos iš privatizavimo gautos lėšos;
- Organizuoti įvažiavimo kelių (miesto vartų) į Alytų Naująja, Santaikos, Ulonų, A.Juozapavičiaus, Putinų, Ūdrijos gatvėmis rekonstrukcijos projektavimą bei darbų atlikimą;
- Skirti lėšų miesto parkų ir poilsio zonų purškimui nuo erkių, sudarant saugias sąlygas gyventojų poilsiui ir rekreacijai.
Politinė reklama. Bus apmokėta iš LR liberalų sąjūdžio Alytaus skyriaus rinkiminės sąskaitos. Užs. Nr. 006