Balandžio 23 dienos Alytaus miesto savivaldybės mero Vytauto Grigaravičiaus darbotvarkėje – susitikimas su vežėjais, aptarnaujančiais reguliariuosius susisiekimo maršrutus.
„Kasdien gilinuosi į savivaldos „virtuvę”. Jūs esate matomi ir reikalingi, teikiantys paslaugas alytiškiams, todėl darbo kokybė yra labai svarbi”, – susirinkusiems vežėjams sakė savivaldybės meras.
Susitikime dalyvavo Alytaus miesto savivaldybės Miesto ūkio skyriaus vedėjas Algimantas Tarasevičius ir jo pavaduotoja Palmira Raškauskienė. Susitikimo metu savivaldybės merui pristatyta viešojo reguliaraus susisiekimo sistema, pateikta informacija apie vežėjus, maršrutus, paslaugos teikimo kokybei kontroliuoti naudojamą visuotinės padėties nustatymo sistemą (GPS) ir vaizdo kameras.
Pasak P. Raškauskienės, vežėjai dirba gerai, be dotacijų ir įsiskolinimų. Miesto važiavimo bilietų kainos – optimalios ir ekonomiškai pagrįstos. Tiesa, daugelyje miestų važiavimo bilietų kainos yra didesnės.
Diskutuota apie elektroninės bilietų sistemos diegimo galimybes, privalumus ir trūkumus. Pasak Miesto ūkio skyriaus vadovų, elektroninės bilietų sistemos diegimas neišvengiamai padidintų išlaidas ir važiavimo bilietų kainas. Šiuo metu bilietų kaina yra 0,58 Eur, turintiems lengvatų teisę -0,29 ir 0,11 Eur.
Savivaldybės mero V. Grigaravičiaus pastebėjimu, vienodi maršrutinių autobusų modeliai papuoštų miestą, pagerintų bendrąjį įvaizdį. Meras taip domėjosi maršrutų paskirstymu: „Suprantama, kad verslas siekia pelno. Tačiau kai kurie maršrutai yra nerentabilūs, bet reikalingi gyventojams. Kaip sprendžiate „nepopuliarių” maršrutų klausimą?” Pasak vežėjų, maršrutai nusistovėję per daugelį metų. Svarbų vaidmenį vaidina konkurencija, tačiau reikalingas geranoriškumas, susikalbėjimas, žmogiškas supratimas. Savo ruožtu vežėjai savivaldybės merui išsakė savo pamąstymus, pasiūlymus.
Miesto ūkio skyriaus duomenimis, autobusų parkas buvo atnaujintas 2013 metais, kitas atnaujinimo etapas yra 2017-12-31. Vežėjai turi kaupti lėšas, nes, jei norės tęsti sutartis, maršrutuose dirbantys autobusai turės atitikti „Euro5″ standartą, taip pat gali būti numatytos ir kitos suderintos sąlygos.
Svarbus aspektas, pagerinęs vairuotojų darbo kokybę – transporto priemonėse įdiegtos vaizdo kameros. Tokiu būdu vairuotojų darbo kultūra tapo aukštesnė, sumažėjo piktnaudžiavimas, padidėjo skaidrumas, sumažėjų klientų skundų.
„Klausimus ir pasiūlymus nagrinėsime. Visiems vežėjams linkiu dirbti sėkmingai, vieningai, bendradarbiauti ir mokytis vieniems iš kitų”, – linkėjo savivaldybės meras.