Lietuvoje gaminamam brendžiui „Alita“ naudojo prancūziškas žaliavas. Toks sprendimas buvo pasirinktas neatsitiktinai – Prancūzijos brendžiai visame pasaulyje garsėja kokybe ir gamybos tradicijomis.
„Apie iššūkius, su kuriais anuomet tekdavo susidurti, šiandien mažai kas ir pagalvotų. Belaukdami žaliavos siuntų iš partnerių Prancūzijoje, praleisdavome ne vieną bemiegę naktį. Pasitaikydavo, kad pasieniečiai žaliavos siuntas atplombuodavo ir atidarydavo“, – dvidešimties metų senumo įvykius mena „Alita“ ekspertai.
„Kartu su žaliavomis atkeliaudavo ir gėrimo pavyzdys – etalonas – pagal kurį gamindavome brendį „Alita“. Pirmosios partijos tekdavo laukti apie mėnesį ar du, o tada ateidavo įdomiausia darbo dalis – degustacija. Duodavome visiems paragauti, įvertinti; būdavo daug jaudulio ir nerimo – ar pirks, ar nepirks, ar išlaikytas skonis. Jei degustacijos metu gerai įvertindavo, – džiūgaudavome, bet jeigu ne – tekdavo pradėti viską iš naujo. Brendžio gamyba – kantrių žmonių darbas“, – šypsosi įmonės gėrimų gamybos technologai. Būtent šio eiliškumo – pavyzdys, degustacija ir įvertinimas – bendrovėje laikomasi iki pat šių dienų. Ir būtent dėl to per visus 20 metų brendžio „Alita“ skonis išliko beveik nepakitęs.
Šiuo metu, po ilgų geriausių žaliavų tiekėjų paieškų „Alita“ pasirinko partnerystę su Konjako ir Bordo provincijose įsikūrusiomis gamyklomis. Jose vynas dažniausiai gaminamas iš trijų vynuogių veislių – „Ugni Blanc“, „Folle Blanche“ ir „Colombard“. Vynas distiliuojamas du kartus ir po to brandinamas limuzino ąžuolo statinėse, kur įgauna geriausias skonio ir aromato savybes, o tuomet atkeliauja į Alytų.
Jau nuo XV amžiaus Europoje pamėgtas sodrus, subtiliu vaisių aromatu praturtintas gėrimas – brendis Lietuvoje pradėtas gaminti palyginus neseniai – tikriausiai pirmą kartą „Alitoje“ maždaug prieš 20 metų.
Išvertus iš olandų kalbos, žodis „brendis“ reiškia „degintą vyną“. O štai mūsų šnekoje „brendis“ – brandaus, tauraus skonio išlaikytas gėrimas, kurio istorija lygiai taip pat, kaip ir pats gėrimas, brendo ne vienerius metus.
„Gali nuskambėti keistai, bet kai kuriuos dalykus kaip tik norisi pamiršti“, − paprašyti prisiminti brendžio Lietuvoje istoriją šypteli „Alita“ darbuotojai. „Pavyzdžiui, tą chaosą, kuris tvyrojo Lietuvos gėrimų rinkoje, šaliai žengiant pirmuosius nepriklausomybės žingsnius. Kurį laiką atrodė, kad nebeįmanoma įsigyti kokybiško, originalaus gėrimo. Rinką buvo užtvindę falsifikatai – net kitados taip vertinti moldaviški brendžiai buvo virtę kažkokiu spirito ir miltelių mišiniu“, − pasakoja „Alita“ ekspertai.
Tačiau nėra to blogo, kas neišeitų į gera, nes būtent tada, vienam „Alita“ vadovui įžvelgus rinkoje žiojinčią aukštos kokybės gėrimų pasiūlos „skylę“, kilo idėja pradėti Lietuvoje gaminti kokybišką brendį. 1995-aisiais „Alita“ pristatė nepriklausomoje Lietuvoje sukurtą klasikinį brendį – gėrimą, kuris iškart užkariavo lietuvių širdis ir šių pozicijų neapleidžia iki šiol, – jis vis dar yra vienas populiariausių prancūziškų brendžių Lietuvoje.