Nors nedarbo lygis Alytuje vienas didžiausių šalyje, užpildyti kai kurias laisvas darbo vietas Dzūkijos darbdaviams sekasi itin sunkiai. Pietų Lietuvoje, kur įsikūrę gana nemažai logistikos įmonių, ypač paklausūs tolimųjų reisų vairuotojai.
Šiuo metu Alytuje iš 124 laisvų darbo vietų, 14 registruota tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojams. Jas įregistravusios 6 įmonės. Druskininkuose iš 42 laisvų darbo vietų net 9 – taip pat tolimųjų reisų vairuotojams, čia darbuotojų ieško 7 įmonės.Ir nors laisvų darbo vietų yra – pretendentų į jas skaičius kuklus. Alytaus teritorinėje darbo biržoje (visoje apskrityje) šiuo metu darbo ieško tik 15 tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonės vairuotojų.
Anot Alytaus teritorinės darbo biržos Darbo išteklių skyriaus vedėjo pavaduotojos Almos Miliuvienės, vairuotojai dažnai patys linkę rinktis įmonę pagal siūlomas darbo sąlygas, atlyginimą bei šalis į kurias teks važiuoti. Neseniai atlikta apklausa parodė, kad darbo biržoje registruotų vairuotojų dažniausiai netenkina siūlomas darbo užmokestis, kuris svyruoja apie 400 eurų (be komandiruotpinigių). A. Miliuvienės teigimu, nors vairuotojo specialybė itin paklausi, darbo biržoje yra šios srities specialistų neįsidarbinančių 3 mėnesius ir daugiau.
Kai kurios transporto įmonės apie laisvas darbo vietas skelbia retai, tačiau gerus vairuotojus į darbą priimtų bet kada. UAB „Transporto Marisa” vadovas Saulius Kavaliauskas sako, kad „visuomet bus vienas geriausias ir vienas blogiausias vairuotojas, todėl nuolat ieškome, kaip pakeisti tą blogiausią geresniu. Laisvų vietų geriems vairuotojams visur yra”. Pašnekovas sako, kad reikalavimai jų nėra išskirtiniai – 2 – 3 metų vairavimo patirtis, elementarus technikos išmanymas, gebėjimas orientuotis pagal žemėlapį ir navigacijos priemones bei darbą atlikti pagal nurodymus.
Ieškodamos išeities iš situacijos, logistikos įmonės gana dažnai vairuotojų ieško užsienio šalyse. Per praėjusius metus Lietuvos darbo birža Alytaus apskrityje išdavėti 33 leidimus užsieniečiams dirbti mūsų šalyje, daugiausiai – 29 Druskininkuose, 4 Varėnoje. Didžioji dalis (apie 70 proc.) vairuotojų atvyksta iš Baltarusijos, taip pat Rusijos ir Ukrainos.Darbo biržos atstovės teigimu, greitai darbą susiranda ir galimybę rinktis, kur dirbti, turi geri savo srities specialistai, atitinkantys dabdavių keliamus reikalavimus – be būtinų kategorijų ir privalomų kodų, pageidaujama, kad vairuotojas bent kiek mokėtų kokią nors užsienio kalbą, atsižvelgiant į kokią šalį vyksta (tai vienas dažniausiai pasitaikančių trūkumų), žinotų kelius. Važinėti po užsienio šalis norėtų ir jauni vairuotojai, tačiau jiems koją kiša patirties trūkumas.