Ugdymo įstaigoms keliama labai svarbi užduotis – užtikrinti tautos ir krašto kultūros tęstinumą, tapatybės išsaugojimą. Siekiant šią užduotį įgyvendinti svarbiu tampa glaudus kultūros ir švietimo institucijų bendradarbiavimas.
Kultūra ir švietimas, papildydami vienas kitą, kuria palankias sąlygas visapusiškai, kūrybingai, sugebančiai sėkmingai prisitaikyti prie nuolatinių pokyčių asmenybei ugdytis bei tobulėti visą gyvenimą.
Pastebėta, kad užsiėmimai, kurių metu vaikai mokosi netradicinėse vietose (muziejuje, teatre, ekskursijoje), skatina juos labiau įsigilinti į temą, patiems ieškoti atsakymų į klausimus, ugdo kūrybiškumą. Ir nors kiekvienais metais muziejuose sukuriama ir įgyvendinama daug naujų edukacinių programų, unikali mokymosi vieta, kur mokomasi iš pirminių kultūros šaltinių, dažnai paliekama formalaus ir neformalaus ugdymo nuošalyje.
Kaip gi mokyti vaikus, kad jie norėtų eiti į muziejų, kokia gi turi būti pirmoji pažintis su muziejaus veikla? Manome, kad tikslinga kuo anksčiau sudaryti sąlygas vaikams susipažinti su įdomia ir įtraukiančia muziejaus veikla. Todėl nepaprastai džiaugiamės užsimezgusia draugyste tarp Alytaus lopšelio-darželio „Volungėlė“ ir Lazdijų krašto muziejaus. Mūsų įstaigoje atidaryta paroda „Tarp tradicijos ir modernumo“.
Lazdijų muziejaus direktorė Dalia Pledienė ir muziejininkė Vilma Busilaitė lopšelio-darželio vaikams dovanojo nepamirštamas veiksmingo mokymosi akimirkas, supažindindamos vaikus su vaškinės žvakės atsiradimo paslaptimi, žmogaus rankomis gamintų daiktų grožiu ir šiluma.
Ikimokyklinukai – itin smalsūs, imlūs naujiems potyriams ir įspūdžiams. Ši paroda, kur moderniomis priemonėmis pristatoma dvylika dzūkų krašto amatų, suteikė galimybę praplėsti jiems įprastos aplinkos suvokimo ribas. Kadangi paroda įstaigoje veikia visą mėnesį, įvairaus amžiaus vaikai turi galimybę saugioje, pažįstamoje aplinkoje keletą kartų žiūrėti filmukus, padedančius jiems išsiaiškinti nežinomus žodžius, pastebėti daiktų atsiradimo aplinkybes, išsiaiškinti kylančius klausimus.
Linksma klausytis berniuko, pasakojančio, kad matė, kaip žmogus daro tvoras… žuvims gaudyti. Kitą dieną dar kartą pažiūrėjęs tą patį filmuką, jis jau pajėgus paaiškinti, kad stebėjo kaip žmogus daro tinklą. Vaikams toks netradicinis mokymasis, kuris vyksta ne grupės aplinkoje, be abejo – a patrauklesnis, įdomesnis, o žinių įsisavinimas – efektyvesnis.
Bendradarbiaujant su muziejaus darbuotojais galima rasti daugiau informatyvesnės medžiagos, mokymui pritaikyti daug įdomių priemonių. Alytaus lopšelio-darželio „Volungėlė“ bendruomenės vardu, noriu nuoširdžiai padėkoti Lazdijų krašto muziejaus direktorei D. Pledienei ir jos vadovaujamos įstaigos bendruomenei už vaikams suteiktą galimybę kitaip suvokti pasaulį, patenkinti savo smalsumą, ugdyti kūrybiškumą ir stiprinti pasitikėjimą savimi bei pasididžiavimą savo krašto žmonių darbais. Visa tai yra daroma dėl kiekvieno ir visų mūsų klestėjimo bei gerovės.
Aušra Plytninkaitė,
Alytaus lopšelio-darželio „Volungėlė“ direktorė