Alytaus lopšelio-darželio „Volungėlė“ direktorė Aušra Plytninkaitė, priešmokyklinio ugdymo pedagogės Vilma Pilkienė ir Lina Tamošaitytė dalyvavo respublikinėje konferencijoje „Ikimokyklinio ugdymo organizavimas: ką galime daryti kitaip?“, į kurią susirinko atstovai iš 14 savivaldybių, 55 ugdymo įstaigų.
Pirmoje konferencijos dalyje – edukacinėse pratybose „Sėkmės indikatorius – kitaip“, dalindamiesi atstovaujamų įstaigų bendruomenių patirtimi, pedagogai priėjo išvados, kad įstaigos sėkmę lemia komandų, o ne grupių telkimas užduotims atlikti, nes tik komanda asocijuojasi su vieningumu ir bendradarbiavimu, ugdo sveiką tarpusavio konkurenciją.
Žinios, atėjusios patiriant, įsisavinamos efektyviau, todėl vis populiaresniu turi tapti ilgalaikiais projektais paremtas mokymas. Šiuolaikiniam pedagogui privalu ne tik daug žinoti naujausių technologijų srityje, bet ir turėti įgūdžių tikslingai jomis naudotis. Svarbu domėtis, kas vyksta pasaulyje, kokios naujausios programos išleidžiamos, kokie technologiniai sprendimai sukuriami. Netradicinėje veikloje dalyvavusi Švietimo ir mokslo ministerijos bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo departamento Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė Teresa Aidukienė ragino specialistus vykdyti tokių metodinių veiklų sklaidą visoje šalyje.
Antrojoje dalyje – plenariniame posėdyje – kalbėta apie „inkliuzinį“ (įtraukųjį) ugdymą ir ypatingai akcentavo jo svarbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams. Savo pranešime ikimokyklinių įstaigų vadovų asociacijos direktorė Liucija Milašauskienė susirinkusiųjų dėmesį atkreipė į pagrindinius vaiko perėjimo iš darželio į mokyklą aspektus.
Trečioji konferencijos dalis – stendinių pranešimų paroda „Laimingas darželinukas – kitaip“, kurioje Alytaus lopšelio-darželio „Volungėlė“ priešmokyklinio ugdymo pedagogės Vilma Pilkienė ir Lina Tamošaitytė pristatė savo parengtą stendinį pranešimą „Kūrybinės – kalbinės raiškos ugdymas“. Parodoje buvo pateikti 89 netradiciniai, originalūs stendiniai pranešimai iš 55 ugdymo įstaigų, išleistas stendinių pranešimų katalogas.
Raginame Alytaus miesto pedagogus – šiais metais padarykime ką nors kitaip. Kūrybiškai, profesionaliai ir nenuilsdami skatinkime savo įstaigų bendruomenes tapti ne tik geriausiais, bet ir kitokiais, – kokiais net ir neįsivaizduojame galį tapti. Pasak socialinio mokymosi eksperto Terry Heick, daug metų ir įvairiausiose vietose dirbo mokytoju ir suprato, kad pavojingiausia švietimui frazė – „taip mes visada darėme“.