Alytausgidas.lt skaitytoja Jolanta pasiteiravo dėl prastėjančios paštininkų darbo kokybės. Moters teigimu, kartą rado kitam asmeniui skirtą konfidencialų laišką, antrąsyk – siuntinį, prikabintą prie pašto dėžutės. Kokia jūsų patirtis su paštininkais? Patenkinti jų darbu ar ne? Gerėja jų darbo kokybė ar, deja, blogėja?
„Puikiai suprantu, kad paštininko darbas nėra lengvas ir prastai apmokamas, bet darbas yra darbas ir jį privalu atlikti, kaip priklauso“, – mano ta pati Jolanta, mat jai pačios pašto darbuotojos sako, kad paštininkai keičiasi dažnai, mat gauna minimumą.
Skaitytojos skundą su pastabomis perdavę Lietuvos paštui, sulaukėme šios bendrovės atstovės spaudai Aurelijos Jonušaitės atsakymų. Pirmiausia ji paprašė patikslinti, iš kurios Alytaus miesto vietos, konkrečios gatvės yra gauta nusiskundimų.
Dėl skaitytojos paminėtos Aušros gatvės, Lietuvos pašto atstovė spaudai patvirtino, kad bendrovė nebuvo sulaukusi nusiskundimų dėl Aušros ir aplinkines gatves Alytuje aptarnaujančio laiškininko darbo – dirba ne vienerius metus, žino aptarnaujamus adresus.
„Mūsų paštininku skųstis nėra ko“, – mano Asta J. „Mūsų paštininkė – nuostabus atsakingas žmogus“, – paštininke Putinuose džiaugiasi skaitytoja Kristina M. Savo paštininke patenkinta ir Erika A., nors lapelių apie gautus siuntinius irgi pasigendanti.
„Tikėjausi, kad bent atsiprašys už šitiek kartų laiku ir sąžiningai neatlikto darbo, nerašiau skundo, tai dar akis „išdraskė“.“, – patirtimi su Alytaus rajono Raižių pašto atstove pasidalijo Rita J. „Paštininkų paslaugų kokybė prastėja. Neranda niekaip mūsų pašto dėžutės“, – kitos nuomonės Aurelija B. P. „Nešioja ne į tuos namus“, – paštininkų darbo kokybės pasigenda Jurgita B. „O jei siuntinys neregistruotas, tai gali ir nesulaukt jo, nes sugeba palikti užkišę už durų rankenos“, – Algirdas B.
Lietuvos pašto atstovės teigimu, darbuotojai į pašto dėžutes pristato tik tokias siuntas, kurias galima palikti pašto dėžutėje. Jei siunta yra registruota, didesnė ir netelpa į pašto dėžutę, neradus gavėjo namuose, paliekamas informacinis pranešimą, kad siuntą reikia atsiimti aptarnaujančiame pašte.
„Užsakėm internetu striukę, per mėnesį nesulaukėm pranešimo apie siuntinį, nuėjom į paštą, o ten sako – „jums jau du kartus parašytas pranešimas“, – asmenine patirtimi dalijasi Inga B. D. „O vieną siuntinį išvis pradangino, kad nei patys neranda“, – pastebi Saidra A., mananti, kad pašto darbo kokybė blogėja.
Dėl atplėštų, „pradraskytų“ laiškų, ypatinai gaunamų iš užsienio, stebisi Virginija O., Algirdas U., o Gintarė E. rašo, kad pašto darbuotojai pasikeitus Vidzgiryje, ne kartą jau teko aiškintis, kodėl nebuvo pristatyta siunta.
„Jei siuntą netinkamai pristatė Lietuvos pašto darbuotojas, kviečiame apie tai informuoti telefonu 8 700 55400 arba el. paštu [email protected]“, – pataria sako Lietuvos pašto atstovė spaudai Aurelija Jonušaitė, netinkamai pristatytos siuntos atveju siūlanti kaskart atkreipti dėmesį į ant voko esantį antspaudą, nurodantį pristatančią įmonę, mat siuntas šalyje pristato ne tik Lietuvos pašto laiškininkai, bet ir kitų įmonių darbuotojai.
„Priklauso nuo darbuotojo požiūrio, bet Lietuvos pašte yra daug vietos taisytis“, – įsitikinusi Gražina Ž. „Paštininkų atlyginimas – labai mažas, o krūvis jiems baisulinis uždėtas“, – pašto darbuotojus gina Julė B., siūlanti susitaikyti su tuo, kad mažėjant skaitytojams pristatomos prenumeratos kiekiui, retėja korespondencijos pateikimo gavėjui dažnumas, ypač kaimuose, kur paštininkai važinėja savo transportu, o kur nepravažiuoja – skrenda brenda ar net plaukia.
Supratingumo, tolerancijos Lietuvos pašto klientams linki ir Ilona S. „Dirba nuo pusiaunakčių, o uždirba mažai“, – taip pat paštininkų pusėn stoja Elmis. „Normalaus pašto pas mus nėra. Pas mus – tik mokesčių surinkimo punktai“, – pastebi Darius M., o Jolanta T. ironizuoja – „koks paštas??? Paštas buvo vaikystėje, o dabar tai – įstaiga, kuri keičia pinigus, priima mokesčius ir išduoda greitąsias paskolas“.