2 litai – tiek kainuos vienkartinis keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršrutais tarifas, jeigu tam pritars Alytaus miesto savivaldybės taryba. Dzūkijos sostinės politikai bilieto branginimui nuo 1 lito ir 80 centų nepritarė 2014-ųjų vasarį, tačiau dabar šis klausimas pristatomas kitu „bėgiu“. Jį įjungė miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Kęstučio Ąžuolo kovą sudaryta vežėjų vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutų aptarnavimo išlaidų pagrįstumo patikrinimo grupė, kuriai buvo pavesta išnagrinėti vežėjų pateiktus vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutų aptarnavimo išlaidų duomenis, įvertinti vežėjų gaunamas pajamas ir pateikti informaciją apie bilieto kainos pagrįstumą.
„Duomenų vežėjai neprivalo teikti, o mes jų reikalauti neturime teisės“, – prieš pirmąjį, tuomet nesėkmingai pasibaigusį branginimą miesto tarybos nariams aiškino savivaldybės administracijos Miesto ūkio skyriaus vedėjo pavaduotoja Palmira Raškauskienė. Jeigu šios specialistės su darbo grupe pateiktas sprendimas „mikriukų“ bilietus Alytuje branginti iki 2 litų bus priimtas, savivaldybės biudžetui per metus tai reikš mažiausiai 100 tūkst. litų papildomą naštą, mat su kaina išaugs ir kompensacijų vežėjams už socialiai remtinus keleivius poreikis.
Jeigu miesto politikai, skirtingai nei pirmą kartą, stos ne į miestelėnų, o privačių vežėjų pusę, brangs ir kelionė į kapines – maršrutu „Užupių kapinės – AB „Dainava“ – AB „Izomega“ važiuosime ne už 2,40 Lt, o 2,60 Lt. Remiantis Alytaus miesto savivaldybės tarybos, mero, administracijos direktoriaus teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo metodika, naujo bilietų branginimo projektui atliktus antikorupcinį vertinimą – korupcijos pasireiškimo galimybė buvo įvertinta nuliu.
Vasario posėdžio metu miesto tarybos narys, vežėjų verslo atstovas Valius Micevičius nuo balsavimo nusišalino, o bilietų branginimui iki 2 litų balsuodami prieš arba susilaikydami nepritarė 11 miesto politikų. Devyni buvo už.
Paskutinį kartą Alytaus miesto maršrutuose taikomas vienkartinio pravažiavimo tarifas nuo 1 Lt ir 50 centų iki 1 Lt ir 80 centų buvo didinamas prieš nepilnus metus, 2013-aisiais, po to, kai miesto vežėjai pilnai arba iš dalies atliko investicijas į transporto parko atnaujinimą.
Dabar gi vežėjai tvirtina, kad dabartinė bilieto kaina (1 Lt 80 ct) „neužtikrina amortizacinių atskaitymų kaupimo, nesudaro galimybių atnaujinti „Euro5“ standartą atitinkantį transportą, diegti jo sekimo programų ir diegti elektroninį bilietą“ ir negarantuoja, kad Alytaus mieste esantis maršrutų tinklas ir jo darbas nuo 5 val. iki 23.30 val., taip pat sekmadieniais, išliks.
ATNAUJINTA
Nors Alytaus miesto tarybos posėdyje vyko audringos diskusijos, viešojo transporto paslaugos kaina nuo 1 Lt 80 ct nuo birželio 1 dienos iki 2 Lt pabrangs. Už tokį sprendimą balsavo 11 miesto politikų, prieš – 7.
PAPILDYTA
Klausimą tarybai pristačiusi P. Raškauskienė argumentavo, kad „viešasis transportas miestui nieko nekainuoja, mokamos tik kompensacijos“. Pasak keleivių interesus atstovavusios, tačiau vežėjų vardu kalbėjusios specialistės – nepabranginus bilieto, toks viešojo transporto tinklas, koks veikia dabar, likti negalėtų. „Versti dirbti nuotolingai savivaldybė vežėjų negali“, – miesto politikams aiškino P. Raškauskienė.
„Ar negalima transporto srauto suretinti?“, – išeitį vietoje branginimo siūlė tarybos narys Jonas Balčius. Jis gavo specialistės atsakymą, kad „suretinimas“ jau atliktas ir „itin skaudžiai“. „Kokios naujos aplinkybės atsirado, kad šiemet kartą jau atmestas klausimas dėl bilietų branginimo vėl grįžo į tarybą?“, – klausė tarybos narys Albinas Minkevičius.
„Ar jūs norite viešuoju transportu Alytuje važinėti tik lapkričio 1-ąją, per Šv. Velykas ir Kalėdas?”, – daug klausinėjusių miesto tarybos narių pasiteiravo meras J. Krasnickas, o tarybos narė Irena Sedleckaitė P. Raškauskienės paprašė detalios vežėjų miesto teritorijoje pajamų ir išlaidų ataskaitos.
„Vežėjai laimėjo konkursą ir vėliau pamatė, kad jiems neapsimoka? Ar sąlygos vežėjams bus keičiamos po konkurso?“ – pasidomėjo tarybos narys Gediminas Daukšys ir buvo nuramintas, kad sąlygos keičiamos nebus. Į tarybos narės Rimos Mitkienės klausimą, ar visi vežėjai išpildė techninius reikalavimus ir įsirengė elektroninę bilietų apskaitą, P. Raškauskienė atsakė, kad „esminius reikalavimus jie įvykdė, o su tais, kurie to nepadarė griežčiau bus kalbama po to, kad neliks savivaldybės įsiskolinimų už kompensacijas.