Dzūkijos verslininkai – sumanūs ir taupūs žmonės, mokantys išnaudoti ne tik vietinius resursus, o taip pat gebantys prisikviesti klientų iš didžiųjų miestų Vilniaus ir Kauno. Visi šie sugebėjimai tikrai praverčia plečiant savą verslą.
Vienas iš efektyviausių verslo plėtros būdų – internetas. Aišku, ne visiems jis atneš pasakiškus turtus, tačiau daugumai verslų reiktų labai rimtai pagalvoti apie tinkamą prisistatymą. Pateikiame 5 konkrečius patarimus, į ką reiktų atkreipti dėmesį verslininkams kuriantiems naują arba atnaujinantiems jau esamą interneto puslapį.
1. Pasakykite, ką lankytojas turi daryti jūsų puslapyje. Turite puslapį, kuriame pristatytos jūsų paslaugos, pateikta informacija apie jus, kontaktai, paminėti partneriai, gal net kelios naujienos, akcijų ar nuolaidų pristatymai. Į jūsų puslapį ateina lankytojas. Ko iš jo norite? Ką jis turi tame puslapyje padaryti, kad jūs, kaip verslo vadovas būtumėte patenkintas? Jums reikia, kad lankytojas užsisakytų jūsų paslaugą ar pirktų produktą. Deja, lankytojas yra pakankamai tingus ir neryžtingas, todėl jis greičiausiai atvers jūsų puslapį, permes akimis ir užvers. Nebent pasakysite, ką jis turi daryti. PIRK DABAR! Užsisakyk! Skambink mums! Gauk komercinį pasiūlymą. Užklausk kainų. Atsisiųsk lankstinuką NEMOKAMAI (nesvarbu, kad jis ir taip nemokamas). Tokie raginimai vadinami „Call to Action” angliškai, o lietuviškai – raginimai veikti. Kurdami savo puslapį turėtumėte tokius raginimus pavaizduoti matomoje vietoje, o ne puslapio apačioje ar kontaktų skyrelyje.
2. Kontaktai kiekviename puslapyje. Dažniausiai telefono numeris yra rašomas skyrelyje Kontaktai. Kartais į šį skyrelį papulti reikia daugiau pastangų. Kartais kontaktinė informacija pateikiama ir Apie mus skyrelyje. Dėl to rekomenduotina pagrindinį kontaktą paryškinti ir rodyti visuose puslapiuose geriausioje vietoje. Geriausiai matoma vieta yra dešinė-viršus, anot UX specialistų (UX – User eXperience – nusako, kaip turėtų būti išdėstoma informacija, kad lankytojas ją pastebėtų). Kontaktas gali būti ne tik telefono numeris, bet ir el. paštas.
3. Pirmame puslapyje trumpai prisistatykite. Pirmas puslapis arba namų puslapis (Home Page) sudaro stipriausią įspūdį. Kartais užėjus į svetainę, matyti daug įvairios informacijos, iliustracijų, tačiau visiškai neaišku – kuo ta įmonė užsiima – čia parduotuvė, ar verslui paslaugas teikianti įmonė… Dėl to rekomenduojama pradžios puslapyje matomoje vietoje didelės raidėmis parašyti – Mes esame tokie ir tokie, išspręsime jūsų problemą, nes mokame ir viską apie tai žinome. Lankytojas iš karto supras, apie ką kalba ir galės nuspręsti – gaišti šiame puslapyje toliau laiką, eiti lauk, ar imti telefoną ir skambinti arba parašyti el. laišką. Jei turite galimybę sukurti trumpą pristatomąjį vaizdo klipą, tai dar geriau – jis turėtų būti matomas iš karto, vos tik atveriamas pirmas puslapis.
4. Pasirūpinkite svetainės mobiliaja versija. Pasaulyje internetu per mobiliuosius įrenginius naudojasi jau daugiau nei 50% visų interneto vartotojų. Lietuvoje – kiek mažiau, tačiau pastaruoju metu ryškėja tendencija, kad vis daugiau ir daugiau lietuvių naudosis internetu savo išmaniajame telefone. Kodėl gi ne, kai telekomunikacijų bendrovės atvirai varžosi, kas pasiūlys daugiau duomenų už mažiausią kainą. Kai 1 GB duomenų kainuoja vos 3 litus, daugelis tikrai užsisakys šią paslaugą ir telefonu internetu naudosis dažniau. Tai reiškia, kad padidėja šansai, jog lankytojas į jūsų puslapį ateis būtent naudodamasis savo išmaniuoju. Ką jis pamatys? Tvarkingai sudėliotą informaciją ar iškraipytus laukelius, ilgai besikraunančias iliustracijas? Dėl to ir būtina pasirūpinti lengva ir lankstaus (Responsive) dizaino svetainės versija. Tai ne tas pats, kas WAP svetainė. Tiesiog puslapis yra toks pats, tik jo elementai laisvai stumdomi pagal ekrano dydį. Juk išmaniųjų telefonų ekranų įstrižainės yra vos 4 coliai palyginus su 15 colių ekranu nešiojamame kompiuteryje ar net 21 colio stacionaraus kompiuterio monitoriumi.
5. Puslapio dizainas turi būti lengvas ir paprastas. Interneto puslapių dizaino mados 2014 metams yra gana aiškios – didelės iliustracijos, nesugrūsta informacija, lankstus dizainas. Taip pat siekiama atsisakyti 3D elementų, kurie iliustracijas daro dideles ir jos užima daug Kilobaitų vietos (besinaudojantys išmaniaisiais telefonais skaičiuoja kiekvieną Kilobaitą!). Viskas linksta link aiškaus ir paprasto informacijos išdėstymo „kvadratėliais” (Grid layout), naudojama paprasta 2D animacija ir masiškai atsisakoma Flash elementų, kurie apsunkina patį puslapį, be to, kai kuriuose mobiliuose įrenginiuose jo iš viso nerodo. Animacijos atsisakyti nereikia, ji tiesiog sukuriama naudojant naujovišką HTML5 technologiją. Svarbu ir dideli mygtukai, kad žmonės su dideliais pirštais galėtų juos paspausti – ne visi interneto lankytojau naudojasi pelyte.
Čia tik keletas momentų, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį. Jūs nesate interneto puslapių kūrėjai? Na, ir nereikia jais būti. Verslas paprastai samdo profesionalius interneto svetainių kūrėjus, kurie šiuos dalykus puikiai išmano. Tačiau, užsakovui vis tiek yra labai svarbu aiškiai pasakyti, ko jis tikisi iš būsimos interneto svetainės, kad jums būtų galima pasiūlyti būtent tai, ko reikia.
Lietuvoje puslapiai atnaujinami vidutiniškai kas 4 metus, tad galite būti tikri, jog pagal šiuos reikalavimus sukurtas puslapis nebus vadinamas „morališkai pasenusiu” artimiausiu metu.