Rugsėjis – ypatingas mėnuo mokiniams. Jis teikia naujų vilčių, žadina smalsumą, ragina spėriai kibti į mokyklines užduotis. Nuo pat pirmųjų mokslo metų dienų jau ir alytiškiams moksleiviams prieinama inovacija – motyvuojantis mokytis kompiuterinis žaidimas „Iššūkis“. Po pamokų jiems patogiu laiku užsukę į biblioteką, vaikai gali žaisti trijose lygose, atitinkančiose 5, 6, ir 7 klases. Čia jie gali išbandyti jėgas, krimsdami žaismingai pateiktas užduotis, parengtas pagal bendrojo ugdymo programą.
Kompiuterinis žaidimas papildo klasėje naudojamus mokymo (-si) būdus, suteikia ne tik žinių, bet ir lavina greitos orientacijos įgūdžius. Kiekvienai klasei skirta po 5 dalykinius žaidimus: „Skaičių laboratorija“ (matematika), „Kalbos vaivorykštė“ (lietuvių k.), „Istorijos vingiai“ (istorija), „Gamtos sandėliai“ (gamta), „Ant pečių nenešiosi“ (praktinis žinių taikymas) ir turnyras, kuriame gali susirungti daugiau žinių įgiję vaikai. Anglų kalbos užduotys integruotos visuose žaidimuose.
Mokymasis paremtas bendradarbiavimu: neformalioje bibliotekos aplinkoje vaikai jaučiasi laisvai, kalbasi, tariasi, klausia, kartu ieško atsakymų, lavina socialinius įgūdžius. Mokiniai patys atsakingi už rezultatus, mokosi nesitikėdami mokytojo nurodymų ar vadovavimo.
Kviečiame judriuosius penktokus, šeštokus, ir septintokus ateiti į Alytaus Jurgio Kunčino viešąją biblioteką (Seirijų g. 2), jos Vaikų ir jaunimo literatūros skyrių (Topolių g. 21), Vidzgirio (Volungės g. 25) ar Pirmojo Alytaus (Jiezno g. 2) filialus ir pabandyti įveikti žaidimo metamus iššūkius. Juk smalsu pažiūrėti, kaip bibliotekoje žaidžiamas žaidimas gali realiai įtakoti jūsų mokymosi rezultatus mokykloje.
Kiekvienas užsiregistravęs mokinys gaus po spalvingą žaidimo dienoraštį. Už teisingus atsakymus surinkus tą mėnesį nustatytą kiekį taškų, mokykloje bus galima gauti rezultatus patvirtinančius lipdukus ir juos įsiklijuoti į dienoraščius. Surinkus dalyko žinias patvirtinančius lipdukus, bus galima kreiptis į dalykų mokytojus ir sužinoti jų nustatytą paskatinimo sistemą. Kiekvienas inovacijoje dalyvaujantis mokytojas vaikus skatins savo nuožiūra – balais, pliusais ar tiesiog viešu pagyrimu klasėje.
Inovacijos koncepciją sukūrė ekspertų grupė: Utenos viešosios bibliotekos, Utenos švietimo centro specialistai, 5 dalykų mokytojai-ekspertai, programuotojai. Žaidimas į 9 Lietuvos savivaldybes plečiamas įgyvendinant Ugdymo plėtotės centro projektą.
Jūratė Čėsnaitė,
Alytaus Jurgio Kunčino viešoji biblioteka