Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) valdybos posėdyje buvo aptarti savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos, savivaldybių politikų ir valstybės tarnautojų darbo užmokesčio dydžio susiejimo su savivaldybės gyventojų skaičiumi klausimas.
Pastaraisiais metais šalies gyventojų skaičius nuolat mažėja.
Pagal Valstybės tarnybos įstatymą, valstybės tarnautojų pareigybių kategorijos priklauso nuo to, kuriai savivaldybių institucijų grupei priskiriama savivaldybė (III ar IV). Nustatytas tik vienas priskyrimo kriterijus – savivaldybės gyventojų skaičius. Aktuali tampa 100 tūkst. gyventojų riba. Merų ir jų pavaduotojų pareiginės algos koeficiento dydį taip pat lemia ši riba.
Valdyba vienbalsiai priėmė nutarimą atsisakyti savivaldybių institucijų skirstymo į grupes, kadangi visų savivaldybių veiklą, teises ir pareigas reglamentuoja Vietos savivaldos įstatymas, kuris nesuteikia nė vienai savivaldybei išskirtinių teisių ar pareigų,- visos savivaldybės vykdo vienodas funkcijas, visų savivaldybių merų ir merų pavaduotojų įgaliojimai vienodi, visų savivaldybių atitinkamo lygmens tarnautojams keliami vienodi reikalavimai, pvz., aukštasis universitetinis išsilavinimas, tam tikri gebėjimai, visiems tarnautojams nustatytas vienodas darbo laikas.
Akivaizdu, jog daugiau gyventojų turinčiose savivaldybėse tas pačias funkcijas vykdo atitinkamai didesnis skaičius tarnautojų, tačiau tai nereiškia, kad mažesnėse savivaldybėse valstybės tarnautojai yra žemesnės kvalifikacijos, turi mažesnį darbo krūvį, trumpesnį darbo laiką ar jiems keliami mažesni reikalavimai. „Para turi 24 valandas tiek Panevėžy, tiek Druskininkuose“,- LSA poziciją vaizdingai iliustravo prezidentas R. Malinauskas.