Alytaus miesto teatre – paskutinės dienos rengiantis naujausio spektaklio premjerai. Tai Loretos Liausaitės statoma „Tūla, arba esame okupuota šalis“ pagal Jurgio Kunčino romaną „Tūla“. Pastatyme į Tūlą mėgina įsijausti Ona Gudaitytė, rašytojo vaidmenyje – Jonas Gaižauskas. Spektaklyje, kurio muziką sukūrė ilgametis L. Liausaitės sceninių sumanymų bendraautorius Eugenijus Kanevičius, taip pat vaidina Erika Jasinskaitė, Eglė Juškaitė, Eugenijus Rakauskas bei rašytojo J. Kunčino bendrapavardis, jo sūnėnas, Tomas Kunčinas.
„Tūloje“ negailestingai apnuoginta sovietinio inteligento nuopuolio istorija, sovietmečio realijų vaizdai. Tačiau, pastatymo autorių manymu, pirmiausia tai yra fatališkos meilės istorija, trumpai nušvietusi chaotišką autoriaus būtį, neišgelbėjusi, bet suteikusi prasmę.
„Kartais man atrodo, kad tave, Tūla, aš pats susigalvojau – iš tikrųjų tavęs nė nebuvo. Susikūriau iš oro, vandens, dumblių, žiežirbos ir negarsaus grumėjimo… Arba: esu tau dėkingas, kad tik vieną savaitę mudu gyvenom kartu, kad toji savaitė atstojo – man, žinoma, tik man! – ilgus metus. Juk dar tada, jai vos pasibaigus, aš su siaubu suvokiau, kad tavęs, Tūla, man stigs ilgai, gal net visą likusį gyvenimą, netgi anapus gyvenimo, kur šiandien taip smalsiai ir godžiai vis dažniau krypsta mūsų, laikinųjų, akys“, – rašė Jurgis Kunčinas.
„Autoriaus prisiminimuose atgijusi mirusi mylimoji Tūla, jo alter ego, padeda (iš)gyventi, (iš)būti. Metai praeina, o meilė lieka. Tai „tik beribis sielos alkis, ilgesio agoniją pavertęs į daiktus, paukščius, žvėris, žiedus ir mylimosios viziją“, – teigia Rimvydas Šilbajoris. Videoprojekcijas „Tūlai“ sukūrė Vytautas V. Stanionis, spektaklio sukūrimą parėmė LR kultūros rėmimo fondas. „Tūla arba esame okupuota šalis“, kurią matysime sausio 28-ąją ir vasario 16-ąją – ne vienintelė premjera Alytaus miesto teatre.
Pastaruoju metu kūrybiškumu tiesiog trykštanti L. Liausaitė pagal Karlą Kolodį vaikams pastatė „Medinuko, vardu Pinokis, pamokančias istorijas“, režisierė Dalia Kimantaitė – suaugusiems skirtą komediją, Moljero „Tartiufą“. Naujam gyvenimui alytiškiai teatralai prikėlė paaugliams skirtas „Brendimo kančias“ pagal Sue Townsend, jaunimui orientuotą- „Beatriče, bėk“ pagal Juozą Grušą bei „Bandymų dienas“ pagal Vinco Mykolaičio – Putino romano „Altorių šešėly“ pirmją dalį. Kol kas nėra aišku, ar Alytaus teatro scenoje išliks „Žuvų piemens“ miuziklas, dėl naujų jo rodymo ir gastrolių teisių dar deramasi.
Kaip benutiktų, alytiškių Melpomenės atstovų repertuaras atrodo pakankamai solidus ir įvairus – šalia minėtų trijų premjerų, atkurtų trijų spektaklių, sėkmingai gyvuoja, Alytuje ir visoje Lietuvoje rodomi – dar devyni mūsų teatro pastatymai. Tai Arvydo Kinderio „Barbora Radvilaitė“, „Metamorfozė“ pagal Francą Kafką, „58 sapnai“ pagal Julių Kelerą, D. Kimantaitės „Heroinas“ pagal Melviną Burgesą, „Mylėjau, myliu, mylimas buvau“ pagal Viljamo Šekspyro „Sonetus“, Mariaus Sadausko „Lifte“ pagal Virgilijų Veršulį, L. Liausaitės „Kainas ir Abelis. Kasdienė mirtis“ ir „Lakštingala“ pagal Hansą Kristianą Anderseną – vaikams bei dar vienas pastatymas mažiesiems – Algio Mažeikos „Mauglis“ pagal Džozefą Radjardą Kiplingą.