Alytaus rotušėn, svarstyti pasaulyje nedažno projekto – pėsčiųjų tilto per didžiausią šalies upę statybos – ketvirtadienio popietę buvo susirinkę kiek daugiau nei keturios dešimtys miestelėnų – savivaldybės vadovų, valdininkų, politikų, neabejingų architektų, projektuotojų, paveldosaugininkų ir šiaip neabejingų šimtametei Dzūkijos sostinės tiltų ir istorijai.
Per daugiau nei valandą trukusią diskusiją buvo kalbama, ar verta ir kokiu būdu atstatyti „sugriautąjį“, buvusį Alytaus – Varėnos geležinkelio, kaip jį paversti dviračių, pėsčiųjų tiltu, kuris sujungtų Alytaus piliakalnį bei jo prieigas su Kurorto ir Miško parkais.
Buvo pateikti penki tilto statybos variantai, kainuojantys nuo 13 iki 16 milijonų litų, tačiau visi vizualizuotieji ir pristatytieji nenumato istorinio keliasdešimties metrų aukščio tauro išsaugojimo, geriausiu atveju – tik reanimaciją – išardymą ir sudėjimą iš naujo, todėl tilto atstatymo krikšatėviai, „Sugriauto“ tilto atstatymo krikštatėviai iš penkių pateiktųjų pasiūlė rinktis šeštajį variantą – t.y. jokiu būdu neardyti senojo tauro ir viską palikti istorijai, o šalia pastatyti naują pėsčiųjų ir dviračių tiltą, kuris atsieitų dukart pigiau.
ATNAUJINTA
„Tilto rangos darbų vertė – iki 20 mln. Lt“, – skelbia Alytaus miesto savivaldybės administracijos viešųjų ir užsienio ryšių skyrius. Tilto techninio projekto rengėjai, „Tiltų ekspertų centro“ ekspertai Vilius Karieta ir Saulius Anusas rekomendavo paspyrinės konstrukcijos pėsčiųjų tilto variantą.
Projekto viešasis svarstymas tęsiasi, todėl savivaldybė prašo aktyviai balsuoti už, jūsų nuomone, labiausiai tinkantį tilto projektą, išsakyti mintis, pasidalinti idėjomis iki sausio 19 dienos.