5 C
Alytus
Sekmadienis, balandžio 30, 2017
Reklama
Pradžia Dzūkija Alytus Alytaus padangėn grįžta Gineso rekordų knygoje garsinama technika (NUOTRAUKOS. VIDEO)

Alytaus padangėn grįžta Gineso rekordų knygoje garsinama technika (NUOTRAUKOS. VIDEO)

0

„An-2“ grįžta į Alytų!“, – džiaugiasi Alytaus aviatoriai. Tarptautinę aviacijos ir kosmonautikos dieną – balandžio 12-ąją – Alytaus aeroklubas pasitinka pakylėtai.

Pagal NATO koduotę „koltu“ vadinami, anksčiau biplanu, o dėl darbų žemės ūkyje – ir „kukurūzniku“ pravardžiuojami lėktuvai „An-2”, sukurti, išbandyti ir  gamybą paleisti konstruktoriaus Olego Antonovo biure Ukrainoje, šiemet minės savo pirmųjų skrydžių 70-metį.

Nuo 1947-ųjų  šie vienmotoriai, 12 keleivių skraidinti galintys biplanai buvo sukurti Ukrainoje, gaminami tuometėje sąjungoje, po to – Kinijoje ir Lenkijoje.  „An-2“ pastaraisiais metai nėra tiražuojami, tačiau dėl šių biplanų patvarumo jų produkcija buvo įvardinta ilgiausia trukusia lėktuvų gamyba (45 m.) ir dėl to įtraukta netgi į Gineso rekordų knygą.

„Dar vakar manėm, kad Alytuj vėl turėti „An-2“ būtų kosmonautika, tačiau šiandien tai – jau ne „kosmosas“, o tikra realybė!“, – džiaugiasi ne vieną aviacijos profesionalą išugdžiusio Alytaus aeroklubo atstovai. Savo aviaparke, kuriame jau yra lietuviškos, lenkiškos, amerikietiškos, rusiškos ir vokiškos technikos, alytiškiai turės 2 lenkiškus „An-2”.

Septintame ir aštuntame praėjusio amžiaus dešimtmetyje „An-2” skraidė ir Dzūkijos sostinėje. Pirmame Alytuje veikė šių lėktuvų eskadrilė bei senasis aerodromas Lakūnų gatvėje.  „Antanais“ iš Alytaus keleiviai ir pašto siuntos buvo skraidinamos į Kauną, Marijampolę, Palangą, Vilnių ir atgal.

Ne pirmos jaunystės techniką naujiems skrydžiams Alytaus aeroklubas prikels su kolegomis – Marijampolės aeroklubu, kuris parašiutininkus Sasnavos aerodrome rengia ir „An-2” lėktuvais skraidina per visą savo 40-mečio istoriją.

Iki 2019-ųjų, kai švęs Alytaus aeroklubo 60-metį ir Alytaus aerodromo 80-metį, Dzūkijos sostinės aviatoriai norėtų turėti dar vieną istoriją menantį lėktuvą. „Jak“ lėktuvų, kurių pirmaisiais modeliais naudojosi Alytuje 1944 m. bazavusi prancūzų eskadrilės „Normandija-Nemunas“ pilotai, mes turime, tačiau svajojame kada nors turėti ir pačios Prancūzijos pasididžiavimą „Miražą“, – planuoja Alytaus aeroklubo ir „Dzūkijos aerodromo“ viršininkas Kęstutis Urbanavičius.

Daugiau bus Alytausgidas.lt videoreportaže

 

PALIK KOMENTARĄ

Please enter your comment!
Please enter your name here

X
%d bloggers like this: